A marketing zaj nemcsak a vásárlókat érinti, hanem Önt is mint vállalkozót. Szeretné, hogy vállalkozása jobban teljesítsen ezért órákig bújja az internetet, hogy megtalálja, milyen eszközökkel lehetne vállalkozása hatékonyabb és végsősoron szerezhetne több bevételt. Keresőoptimalizálás, tartalommarketing, közösségi média, influenszerek, reszponzivitás. Mégha már „régi motoros” vállalkozó, akkor is elveszve érezheti magát az online marketing világában – ha most bontogatja a szárnyaidat vállalkozóként, akkor meg pláne. Éppen ezért szeretnénk kicsit lecsendesíteni ezt a marketing zajt és segíteni eligazodni, most a közösségi média használat világában. Összegyűjtöttök a legfontosabb alap tudnivalókat a közösségi média használat témakörben.

A közösségi média használat alapszabályai

A legfontosabb, hogy megértse, nem kell mindenhol jelen lennie csak azért, mert éppen valami trendi vagy nagy marketing guruk javasolták. Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Pinterest, Twitter, TikTok – csak hogy a legismertebb oldalakat említsük. Képtelenség mindegyiket fenntartani és nem is érdemes. Azt, hogy melyik közösségi média oldalon legyen jelen két tényező befolyásolja:

  1. melyik oldalon van jelen a célközönsége, hol tudja őket elérni, milyen típusú tartalmat fogyasztanak
  2. Ön melyik platformon érzi magát komfortosan (ez azért fontos, mert hiába van egekben a videós tartalmak megtekintésének száma, ha egyszerűen minden idegszála megfeszül a gondolatra, hogy kamera vagy mikrofon elé kell állnia). Találja meg azt a felületet, ahol hitelesen és magabiztosan tudja a vállalkozását bemutatni.

Második szabályként felírhatja, hogy annyi közösségi média oldalt kezdjen el kezelni, amennyire folyamatosan tud értékes, érdekes tartalmat generálni. Azért ne hozzon létre egy céges Facebook oldalt, hogy „kipipálja” a marketing tevékenységei közül. Nincs is annál szörnyűbb, mintha rákeresünk egy vállalkozás Facebook oldalára és utoljára 2017-ben tettek közzé bejegyzést. Óriási bizalom romboló hatása van. Tehát gondolja át, hol fog tudni rendszeresen (legalább heti 2-3 alkalommal megjelenni.

Ebből következik még egy szabály: tartalom, tartalom, tartalom. A közösségi média oldala, mint ahogy a weboldala is azért jön létre (vagyis azt a célt kell, hogy szolgálja) hogy a vevők (vásárló, kliens, ügyfél, partner – nevezze ahogy Önnél szokás) információt találjanak. Információt, megoldást a saját problémájukra. És a közösségi média oldallal (is) azt kell segíteni (többek között), hogy a problémájukat az Ön termékével / szolgáltatásával megoldjad. Ha érdeklődik a tartalommarketing egyik elengedhetetlen eszköze, az üzleti blog iránt, akkor olvassa el itt összefoglaló gondolatainkat.

Miért fontos ennek használata?

A közösségi média oldaladra ne egy különálló egységként tekintsen. Funkciója, hogy a közösségi médiából is látogatókat tudjunk szerezni, onnan az weboldalunkra tudjuk őket terelni és konverziót hajtsanak végre (vásároljanak, iratkozzanak fel, lépjenek velünk kapcsolatba).

A keresőoptimalizálás miatt is fontos, hiszen (konyhanyelvre lefordítva) a Google érzékeli, hogy mennyien érdeklődnek az oldalunk iránt, hányan kattintanak át, hivatkoznak ránk, váltottak ki reakciót a bejegyzéseink. Minél megbízhatóbbnak értékeli a Google a weboldalunkat, a közösségi médiában végrehajtott interakcióknak, átkattintásoknak köszönhetően (is) annál előrébb kerülhetünk a Google találati listáján.

A cégünk vagy termékünk bemutatására is jobb eszköz egy Facebbok vagy Instagram oldal, mint egyszerűen kiírni a weboldalunkra, hogy „vegyél meg,mert jó vagyok”. A posztokban termékelőnyöket mutathatunk be, valós körülmények között ismertethetjük meg amit árulunk.

A vásárlók megismerésének nincs is jobb helye, mint a közösségi média oldal hozzászólásai között keresgélni. Itt a vásárlók őszintén kérdeznek és mondják el problémáikat. Fontos, hogy ezekre reagáljunk valamilyen formában, (akár komplett blog bejegyzés is születhet a gyakran feltett kérdésekből) mert ez a bizalom építés másik eszköze. A vásárlói hűség is könnyebben kialakítható és tartható fenn, ha van egy fix követőtáborunk.

A reklámlehetőség sem elhanyagolható: itt is van ingyenes kategória (amikor az elégedett vevő tovább linkel, ajánl minket) illetve a fizetett hirdetések. Sokan éppen a megemelkedett Facebook hirdetési költségek miatt kezdenek elpártolni a legnagyobb közösségi média oldalról. Már csak a hirdetési költségem miatt sem mindegy, hogy melyik felületet választjuk.

Láthatja, hogy a közösségi média oldalak használata egy szerteágazó témakör és ebben is megfontoltan kell dönteni. Ha szeretné, hogy közösen felépítsük és kivitelezzük ennek a stratégiáját, vegye fel velünk a kapcsolatot marketing ügynökségünk kapcsolat oldalán!